Yaumul Intifal Jibril


Sekali lagi aku ke Yaumul Intifal anak sulung aku Jibril. Kali ni dia dah umur 6 tahun. Dia sekarang belajar di Sekolah Rendah Ibnu Abbas Kuantan dalam tahun PRA. Beberapa hari sebelum tu, ada cikgu dia berpesan supaya aku carikan dia topi engineer. Aku assume topi safety tu la. Dia kena buat persembahan hari tu.

Aku jumpa En. Ali.. ingat nak pinjam topi safety dia. Tapi topi En. Ali tuh made in Germany.. harga dia ratus ratus tuh.. peh tak berani lak aku nak pinjam. Rupanya harga topi tu yang low class tak la mahal sangat. RM7 jer sebijik. So aku beli la kaler putih. Sebab engineer biasa pakai kaler putih. Seronok gak aku jadik kameraman tak rasmi nih. semua orang tanya aku dari surat kabar mana. Rupanya diorang ada mintak Sinar Harian datang, tapi tak kunjung tiba. So diorang ingat aku dari Sinar Harian la hehehe.

Sudahnya bila diorang tahu yang aku nih ayah jibril, terus la ada cadangan untuk gunakan khidmat aku.. aii.. khidmat free ke? hehehe kalau aku yang cadang bagi khidmat free takpe gak kan.. ni orang lain yang cadang.. wah wah wah.. seronok la. Kalau boleh kontra dengan yuran anak aku setahun best gak.. sebulan seratus lebih woii..

Harituh, Muhammad Jibril masuk persembahan Busana Kerjaya. Dia jadik engineer la. Semoga dia jadik engineer yang beriman dan takut pada Allah. Amin.
Posted by Picasa

Comments