Gambar Pasar Tani


Bebaru nih aku sekali lagi dipanggil oleh Muzium Pahang seawal jam 7:30 pagi dikehendaki berkumpul di Kawasan Pasar Tani di Pekan Pahang. Tugasan aku kali ini ialah mengambil gambar aktiviti di pasar tani serta barangan yang dijual dalam bentul original form. Maknanya no food choreography.. no saloon.. bagaimana ia dijual, begitulah aku kena shoot.

Aku berbekalkan 18-70mm Nikkor dan Nikon D200, aku bersama staf muzium serta dengan pengarah muzium sekali berpusing satu pasar tani cari subjek. Tak cukup tu, kami ke Pasar Awam lak.. habis gempar orang dalam pasar. Disangkakan Majlis daerah datang nak menyaman mereka. Bila tahu dari Muzium, barulah senyuman melebar dan kerjasama diberikan.

Banyak juga gambar aku shoot haritu. Bleh tengok di http://picasaweb.google.com/kavalera/Pasar_Tani untuk gambar gambar yang lain.
Posted by Picasa

Comments

Anonymous said…
cantik gambar-gambar tu semua bang! Haha... wa kenal lu kan! VPSF.. aku, JJ. But years have gone by, so Ive decided (just like prince) to go back to my real name, zaidi. dah berapa lama main camera bang? apa khabar bulkguy, kurin, ayong semua? keep in touch, digitalzaidi.fotopages.com
Waaaa... jumpa ko eh.. VPSF heheh lama dah tak nampak abjad tuh hehehe.. Bulkguy masih lagi rapat ngan aku.. in fact dia sekarang ada kat Kuantan tolong setup gym aku. Kurin ayong dan yang lain semua aku tak tahu dah mana pegi.

Ko kat mana skrng?