Photodictive : Job in Padang Indonesia

Aku terbang lagi ke Indonesia, yang terbaru ialah di tanah Minang, Padang. Rasa macam balik kampung kerana keturunan aku berasal dari Padang. Ini pertama kali aku ke Padang. Walaupun untuk urusan kerja, namun masih aku bersyukur kerana dapat peluang untuk mencari saudara mara yang telah lama terpisah.

Aku berangkat ke Padang dengan pesawat Air Asia, cuaca cerah dari Malaysia, tetapi berubah saat hendak mendarat di airport Minangkabau di Padang. Ribut sedang melanda ketika itu menyebabkan pesawat diarahkan berlegar legar dahulu diudara. Setelah setengah jam menunggu, pesawat diarahkan untuk berpatah balik ke lapangan terbang terdekat. Ini kerana airport telah diarahkan untuk ditutup. Kecut perut jangan cerita la ketika pesawat bergoncang kuat dan 3-4 kali jatuh terkena Air Pocket..

Pesawat telah berpatah balik ke LCCT di Kuala Lumpur, dan dijadualkan berlepas semula pada jam 2 Petang. Alhamdulillah, kali kedua perjalanan lancar sampailah mendarat di Lapangan Terbang MinangKabau di Padang.

Sepanjang berada di Padang, aku banyak ambil gambo, dekat seribu lebih keping gambo aku ambik. Sikit lagi nak penuh CF card 4Gb yang aku pinjam dari En.Ali. Di Padang nih aku banyak jumpa sedara mara belah mak aku. Best jugak bila kenal sedara ni, ada yang orang alim, ada yang gengster, ada yang orang politik... cakap banyak kerja tarak hahahaha.

Next time bleh la aku pergi lagi. Insya-Allah, saper nak ikut? hehehe..

Comments