Street Shoot : IKIP KONVO 07


Semalam aku datang pagi, tengok beg wallet ada dua tiga keping not RM10. Aihh.. ni tak cukup nih. Nak kena gi cari lagi nih. Aku ada lagi duit sikit dalam bank, tapi sikit la.. hehe aku pun maleh nak gi cucuk ATM gak. Tetiba aku teringat yang IKIP ada buat konvokesyen hari nih.. so aku terus dapat idea untuk carik duit sampingan sambil sambilan hehehe. Aku turun bawah, aku gi kedai Zest Printing, aku suruh dia buat poster A3 size tulis PHOTOGRAPHER FOR HIRE. 8RW = RM15 hehehe. Dia print background hitam, tulisan putih puhhh ingatkan aku kena dah 10 ingget, rupanya dia kata "ko banyak bg job, aku cas 50 sen dah laa.." Alhamdulillahhh...

Aku pun gerak pergi ke Dewan Jubli Perak Kuantan, tengok ramai dah orang . AKu gi ngan dRali, Captain takde sebab dia shoot konvo gak.. tapi konvo tadika.. hehe job bagus tuhhh!! Aku tengok, kereta parking banyak, tapi orang takde.. aku rasa diorang dalam dewan la nih. AKu takleh shoot dalam dewan sebab diorang dah ada official photographer. AKu nih photographer jalanan jer hehehe. Jadi aku decide untuk ke Teluk Chempedak dulu untuk shoot landscape (favourite dRali).

Lepas habis shoot lebih kurang dalam pukul 12, bebudak IKIP yang konvo tuh dah keluar dari dewan untuk makan, ha masa tu aku datang balik, park kereta, pastu aku cari laluan yang paling sibuk orang lalu then aku letak sign aku tuh.. hehe tak lama duduk dalam 15 minit, ada dah makcik sorang nak amik gambor dia ngan anak dia.. huiii makcik nih memang buat "Guri" sungguh. Dia posing jer ngan anak dia, orang lain tengok je terus beratur nak amik gambo hehehe.

Bestnya diorang semua bayar cash.. ala RM15 jer, so aku simpan info diorang, yang mana nak pos aku pos, yang mana nak amik terus petang tu aku bg terus.. alhamdulillah, bertambah not not dalam wallet aku hehehe. Tu kat atas tu gambar pasangan suamiisteri dari Johor. Gambar diorang ni aku rasa paling cantik, so aku up la kat sini. Hehehe.. so korang kalau ada nak konvo, info la aku.. meh aku gi duduk kat konvo korang pulak hehe. Bak kata tok guru aku (AyahChik) "Mulakan bisnes dengan apa yang kita ada, tanpa modal". Thank you Ayah Chik.
Posted by Picasa

Comments

Anonymous said…
Caya la Kava. Cara yg berkesan menambahkan not2 dalam wallet.Nanti aku berguru ngan ko pulak ye....culas
Anonymous said…
Cayalah Kava...(ikut ayat anony atas)....pas ni...kita TT kat Taman Sepakat ye....Kava belanja roti canai!