Photodictive : Slow Shutter


Kelmarin bebudak FMDC Kuantan ada buat photoshoot kat Air Terjun Pandan di Panching Kuantan. Inilah peluang terbaik untuk aku belajar buat slow shutter dengan otai otai nih. Macamana nak buat air nampak macam kapas.. haaa.. Jadi aku follow la.

Kena bergerak awal. sebab nak keadaaan gelap samar samar. Kalau cerah, kita takleh buat slow shutter, gambar akan jadi over exposed. Jadi aku gerak la pukul 7:00am. Lepas solat subuh.. emm aku skrng alhamdulillah la dah tak bangun lambat lagi.. pukul 6:00 je aku jaga.. hehe lepas nih kena upgrade ke 5:30 lak.. kena belajar buat tahajud lak hehe.. ok sambung balik. Aku gerak pagi tu, sekali dalam perjalanan nampak awan Subhanallahhh.. punya la lawa.. korang tengok kat bawah nih.

Lawa tak? heheh aku tak tahu la, tapi mat saleh kat aku punya aminus3 punya site memang sawan tengok gambo nih hehehehe.

Jadi berhasil dah aku punya pembelajaran slow shutter.. banyak ilmu aku dapat arituh. Aku bukan nak jadi photographer, tapi graphic designer yang bagus, kena ada resource gambar yang bagus dan aku tak mampu nak bayar photographer untuk amik gambar yang aku nak. Tapi ni semua bukan long term target aku.. hehehe saper yang tahu long term target aku tu tau la.. projek mega yang sedang aku usahakan.. jika berjaya, Insya-Allah semua orang dapat manafaat.

Amin...

Comments

Anonymous said…
perghhh... makin dahsyat... aku jeles dgn keje2 ko....
myza said…
love the waterfall pix..cool