Perbualan yang menarik

From Photodictive ...

Hari ni hari yang meletihkan, aku kena siapkan barang untuk dihantar balik ke Kuantan. Semua dah dipack masuk dalam kotak. Aku keluar rumah untuk cari breakfast dan lalu disebelah sebuah kawasan yang ada banyak rumput di jalan Siakap dekat rumah aku. Aku perasan ada seekor lembu dengan 2 ekor burung bangau putih disitu. Hmm.. nak ambil gambar tak bawak kamera pulak.

Tengah hari tu aku keluar lagi untuk cari makanan. Aku lalu ditempat yang sama dan dapati burung bangau putih dan lembu tu masih lagi bersama, cumanya kali ini lembu tu kelihatan sedang meragut rumput dan bangau tu disebelah lembu tu berjalan perlahan lahan. Aiseh.. tak bawak kamera lagi..

Petang tu aku nak keluar, aku pikul beg aku dan siap dah pasang lens tele 300mm yang aku pinjam dari sepupu aku. Yang aku pun 210mm jer.. tak cukup jauh. Tepat seperti jangkaan aku, lembu tu tengah lepak sambil 2 ekor bangau putih tu duduk depan muka dia. Macam bersembang pulak.. mesti ada topik menarik yang diperbincangkan. Mungkin lembu tu sedang dengar cerita pengalaman bangau terbang jauh jauh kot. Jadi aku terus la shoot beberapa keping sebelum hujan turun. Sambil aku dok shoot tuh, datang pulak lagi 2 ekor burung gembala kerbau hinggap atas belakang lembu tu. Hmm ramai sungguh kengkawan lembu nih.


From Photodictive ...


Dalam perjalanan balik ke Kuantan semalam, aku tak tahan tengok langit biru sangat. So aku berenti la kat Kuala Abang dan ambil beberapa gambar. Cantik sungguh pantai Terengganu dan memang ini aku cakap dari dulu, dari kecik sampai sekarang.

Comments

Anonymous said…
suka tgk lembu dgn bangau tu...
yo..yo.. oo... je diorang berborak.. hehehe..
Anonymous said…
Very nice shots bro... baru pegang kamera shots dah macam pro. Kalau tunggu beberapa bulan lagi mesti boleh beat otai2 kat mesia ni. Memang kraetif dan layak bergelar photographer...